Moj profil

Renesansni festival u Koprivnici

Odluka da krenem na Renesansni festival u Koprivnicu donesena je u par minuta, jer imala sam druge planove.  Prevagnula je znatiželja, da vidim i tu manifestaciju. Nakon svega, ne propuštam više ovaj festival.

Putovanje je započelo na zagrebačkom Gl. kolodvoru gdje nas je čekao Pan vlak. Prijevoz besplatan za sve koji su željeli krenuti put Koprivnice. Veselilo me je da ću opet vidjeti dragi grad koji mi je prirastao srcu zahvaljujući Coolinarici. Iznenadio me je interes za to putovanje, jer premda sam došla puno ranije, jedva sam našla mjesto u vlaku. Hodnici su bili prepuni ljudi koji su stajali , ali činilo se da nikome to ne predstavlja problem. Dobra volja bila je moto današnjeg putovanja. Moje društvo i ja, nazdravili smo putovanju u avanturu 🍻Za sat vremena stigli smo, i tu su me preplavila topla sjećanja na moj prvi dolazak u Koprivnicu na Cool druženje. Organizacija je bila odlična, autobusima su nas odvezli do pivovare na Dan otvorenih vrata. Dobra glazba, dobra vibra, hladno osvježavajuće pivo, tople slane kiflice.....dovoljno da osvježi dan 😉 Imali smo i vlastito pojačanje uz pivo, grickalice makaze😋 Razgledali smo pogone za proizvodnju i punionu uz veselog vodiča .Do tada sam vjerovala da je hmelj glavni sastojak piva, a  tu sam saznala da je on tek mali dio, a najvažniji je slad, uz kukuruzno brašno i naravno, vodu. Nisam ljubitelj piva, ali to se tog dana promijenilo 😋🍻 Crno pivo, fućka mi se živo 👍

Budući da smo došli na Renesansni festival, autobusima smo se zaputili do Gradskih bedema. Prvi pogled dao je naslutiti da se ovdje događa puno zanimljivosti.U trenu nas je obuzeo osjećaj da smo i mi dio srednjeg vijeka koji je kročio u renesansu, oslobodivši se svega mračnog. Bezbroj štandova i šatora oko kojih se odvijao život, kao da je stvaran.

Bila sam na puno sličnih manifestacija, ali još nikada nisam osjetila tu povezanost , tu uživljenost sudionika. Činilo se kao da svatko od njih živi upravo takvim životom koji su nam željeli i uspjeli prikazati. Teško je riječima opisati sve što se tamo događalo.Bilo je puno stranih sudionika i posjetitelja iz Češke, Poljske, Mađarske, Italije, Slovenije, Slovačke, Njemačke i Austrije. Prikazane su borbe vitezova, interaktivne viteške igre, pucanje iz topova, prikaz života u viteškim logorima, a kostimirani sudionici privlačili su poglede posjetitelja. Bilo je tu trgovaca, alkemičara, kazališnih družina, zabavljača, dvorskih luda, kraljeva i kraljica.

Domaći obrtnici prikazali su svoje proizvode i način njihove izrade ,

Bilo je hrane za svačiji ukus

Dio prostora prikazivao je život u selu gubavaca i način na koji su im dostavljali hranu.

Sve se činilo tako stvarno, uz zvuke madrigala, uz kriglu piva. Povremeno bi bubnjari nadjačali ostale svirače. Svatko je ovdje mogao pronaći nešto za sebe, a da se i sam osjeća sudionikom. Zaustavila sam se kraj kotla gdje se pekla rakija, to mi je bilo zabavno dok sam bila dijete, a tako je ostalo i danas🙂 Nisam mogla odbiti ponudu da isprobam i pogodim od čega je rakija....❓Bio je to pravi izazov. Nakon prvog gutljaja 🍻bila sam u dilemi ...ono što mi se učinilo da je, bilo mi je pomalo nevjerojatno, ali sam izrekla ...kupine ! Čovjek me s čuđenjem pogledao i rekao da sam pogodila, rakija od kupina dobivena destilacijom. Vrlo zanimljivo 👍

Kada smo dolazili pitali smo se što ćemo raditi do 21h, a sada je vrijeme naprosto proticalo. U međuvremenu smo i ogladnili 🙂 Putokaz na kojem je pisalo vol na ražnju nikako da nas dovede do tog ražnja, pa sam pitala jednog od sudionika gdje je taj vol na ražnju ❓Češkanje po glavi dalo je naslutiti da je nešto pošlo po zlu...ražanj se slomio, a dalje znate 😀Dovršili su pečenje u komadima na tavi za kotlovinu 😵U jednom dijelu prizor za šmekere...šarani na rašljama. Bacili smo se na njih birajući koji će završiti na našem tanjuru. Teško je bilo odlučiti koji je ljepši, koji je bolje pečen, koji je veći, ali ipak smo odlučili. Sada nastupa onaj dio koji većinu nas posebno veseli 🙂 Odabrali smo mjesto za stolom nakon nekoliko premještanja...ipak smo mi hedonisti, uživamo u svakom detalju. Moram još naglasiti da je ova manifestacija bila " bez plastike ". Drvene i keramičke zdjelice, drveni pribor za jelo, keramičke krigle koje ste mogli kupiti ili vratiti na kraju. To mi se jako svidjelo. Sjedilo se na klupama ili balama sijena, čak su i kante za otpatke obukli u jutu. Pazili su na svaki detalj i pozdravljam takav pristup 👍 Vratimo se za naš stol. Vol, šaran, vol, šaran, puno luka, kruha, pivo. Ma ljudi dragi, to je bio  gastronomski festival . Sve je bilo ukusno, odlično 👏Imali smo u planu degustirati i vepra, gulaš s pivom, ali nismo više mogli jesti 🙄

Još jedan dio festivala privukao nam je pažnju. Priprema piva od koprive na srednjovjekovni način. Na žalost, malo smo zakasnili pa nismo kušali to pivo, nestalo je brzo; puno znatiželjnika a premalo piva. To ću probati slijedeće godine. Malo sam se durila na šanku, ali brzo sam se utješila novim sadržajima 😃

Vrijeme je brzo prošlo, proveli smo predivan dan u dragoj mi Koprivnici. Polako se spuštao mrak, na bedemima su svjetlucale baklje, a mi smo morali krenuti. Oni koji su ostali, vjerujem da su uživali još dugo u noć. I ovaj mali dječačić zaspao je u drvenom koritu, sve se pretvorilo u noćnu scenu, a mi  smo se vratili u Zagreb puni dojmova i zadovoljstva, čak nam ni stajanje u vlaku nije bilo teško.

Doviđenja do slijedeće godine 👋a vama koji čitate topli pozdrav 🤗

:(Još nema komentara

Budi prva/i, podijeli svoje mišljenje o slici i pomozi nekome u odabiru savršenog jela.